vanaf dag 9 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Naazmin Abdoelrahman - WaarBenJij.nu vanaf dag 9 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Naazmin Abdoelrahman - WaarBenJij.nu

vanaf dag 9

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Naazmin

25 April 2008 | Roemenië, Boekarest

dag 9

's ochtends lekker rustig uitgeslapen. Met zijn alle weer gezellig ontbeten.
En 's middags de metro naar basarab gepakt met zijn alle.
Dat is een hele grote markt net de zwarte markt ( beverwijk ) je hebt daar echt van alles. Heb daar een hele leuke broek gekocht ( vindt ik dan ) en een riem van g-star. Na wat gesleterd te hebben zijn we weer terug gegaan naar piata unirri. Dat is zeg maar waar we elke keer heen gaan om de metro te pakken. Dat ik ook een hele grote stad zeg maar de middelpunt van boekarest ongeveer. Met veel winkels en eettentjes. Daar hadden we dus even een italiaans restaurant opgezocht en even wat gegeten. De ober was ook gewoon vet aso hij vroeg gewoon om fooi. Dat doe je dat toch niet..!! En wij hadden hem niet gegeven dus hij vet boos.
Later in de avond zijn we naar club Maxx geweest. Was een hele grote discotheek waar we met zijn alle lekker hebben gedanst en gek hebben gedaan. Moet ook af en toe na zo'n drukke week. Op de terug weg hadden we een taxi terug gepakt. We waren met zijn 9en. Dus 4 waren al weg in een andere taxi en wij bleven dus met zijn 5en over. En jah hoe ga je dat doen in 1 taxi met zijn 4en achterin .. haha ik was natuurlijk weer de kleinste en ik mocht op schoot. Lekker dan helemaal geplet tegen het plafond en raam aan. Maar gelukkig zijn we nog heel aangekomen.


dag 10

rond een uur of 12. werden we wakker gemaakt omdat een paar meiden een ontbijtje voor ons hadden klaar gemaakt. Nou ik eerst vet uitgebreid gedoucht. Want der was weer eindelijk warm water.
Na het ontbijtje hebben we met zijn alle lekker op het dak gezeten. Want was echt bloedheet. Daarna gingen we opzoek naar een terasje. Daar gingen andere ook eten. Maar ik ging samen met elyse robbin en mieke naar de Mac Donalds lekker slecht maar goed. 's avonds hebben we met zijn alle een filmpie gekeken ( alles is liefde )


Dag 11

Moesten der om half 10 uit.
Vandaag was het de eerste officele stage dag voor Wen en mijn. We hebben eerste kennis gemaakt met een vrouw. We dachten dat ze onze stagebegeleider was maar dat bleek dus niet. Alles wat op papier staat klopt niet. We hebben ook nog wat kinderen ontmoet daar hebben we lekker mee gevoetbalt want was heerlijk weer. En de kinderen vinden dat ook helemaal geweldig. Allen ws niet zo slim van wen en mijn want wij hadden slippertjes aan. En de kinderen kunnen toch hard voetballen. Om 13.00 uur gingen we alweer naar huis toe. 's avonds heb ik nog even lekker gek gezongen samen met wendy want ach ja je moet toch je tijd vervullen.


dag 12

vandaag moesten we der al om 08.45 uur uit. Om 10.05 kwamen we op stage aan. Was geen kind te bekennen. Later kwam er ineens een jochie naar ons toe. En die vroeg of we gingen voetballen. Prima natuurlijk. Maar onderweg kwamen we ook een meisje tegen en die wou graag basketballen. Wen en ik hadden buiten al een basketbalnet zien hangen. Allen die bleek dus een beetje kapot te zijn. Wij met vette moeite dat ding gemaakt. En wat denk je na 1 bal gegooit te hebben vloog dat ding eraf. Na toen hebben we maar met nog een jochie en dat meisje overgooien met de bal gespeelt.
Hoe later het werd. Hoe meer kinderen we zagen verschijnen. Wij zijn toen later met een hele groep nog wezen voetballen. Tijdens de pauze die we even hadden ingelast tijdens het voetballen begonnen 2 jochies te vechten. En oehh wat zijn ze sterk ik er midden in. Ik proberen om ze uitelkaar te halen. Er liepen allemaal dokters en zusters langs mar die deden gewoon niks en liepen gewoon verder. Uiteindelijk heb ik ze in me eentje toch nog uitelkaar gekregen.
Later hebben we ook nog gepinpongd. En geprobeerd of de cd-speler werkte maar die deed het ook al niet.
Later zaten we nog even buiten met alle kinderen en een meisje die wel heel goed engels sprak. En wooow alle kindjes roken hier. Sommige zijn nog 9 ofzo. Egt erg omdat te zien.


dag 13

Vandaag ging elyse mee met ons. Naar onze stage. We hebben met een hele grote groep gevoetbalt. Toen werd er opeens 1 jochie opgebelt en waren ze allemaal verdwenen. We vroegen wat er was. En ze zeiden iets heel gebrekkig engels. maar het klonk als dokter en problemo.
Later zijn wij ook maar naar binnen gegaan en getwisterd met 3 kinderen. maar ze snapte er niks van. En ze waren echt binnen 10 sec uitgespeelt. Later hebben we nog een poging gewaagd om te ping pongen maar dat was ook geen suc6.
Om 13 uur zijn wij toen ook maar we gegaan. We hebben nog even lekker bij piata unirri in het zonnetje gezeten.
en 's avonds me eerste huur betaald.



Even iets over mijn stage.
Ik moet er heen met de tram en daarna de metro. De tram en de metro zitten alle bij altijd propvol en het stinkt echt naar duizend en 1 zweet luchten door elkaar. Als je dan uiteindelijk na 1 uur aankomt op de piata suddely waar wij dan moeten zijn. Moet je ook nog een hele stuk lopen. En dan zijn we der dan eindelijk. Maar na een paar uur kan je weer terug omdat er echt niks meer te doen is. En moet je weer die hele reis maken om terug te komen.
Dus als ik terug kom heb ik echt gespierde benen. Loop hier zo veeeel.




Naa dit was het alweer.

xX Naaz




  • 03 Mei 2008 - 18:14

    Halima :

    heey naaz,

    Jouw verhaaltjes zijn zoo komisch, dat ik echt erom moet lachen.
    Ik merk dat je erg naar je zin hebt daar.
    Geniet ze en zie je volgende verhaaltjes tegemoet.
    p.s.Probeer de kinderen meer te stimuleren door activiteiten aan te bieden wat hun aantrekt.. even een suggestie hoor..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naazmin

Ik ga voor 9 weken stage lopen in Roemenie.. In een psygiatrische kinderziekenhuis.. 11 april 2008 ga ik weg.. en heb er egt veel zin in ..!!

Actief sinds 31 Maart 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 10518

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 11 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: