dag 23 t/m 34 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Naazmin Abdoelrahman - WaarBenJij.nu dag 23 t/m 34 - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van Naazmin Abdoelrahman - WaarBenJij.nu

dag 23 t/m 34

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Naazmin

15 Mei 2008 | Roemenië, Boekarest


Buna allemaal ..


Hier volgt eidelijk weer een berichtje van mijn.
Het is natuurlijk weer een hele lange tijd geleden.
Dus zal veel te vertellen hebben.
Ik hou alles een beetje kort..
En als ik terug ben vertel ik wel de langere versie ervan..

Als eerste ik zit nu op de helft van mijn stage periode..
Alles gaat veelste snel voorbij..
Voor ik het weet ben ik alweer thuis..
Dat wil ik nog niet hoor..
Mis jullie wel allemaal..
maar ik heb hier nog lang niet alles gezien en gedaan.
Dus voor mijn mag het nog wel ff iets langer duren.

Het weer dat veranderd ook steeds.
De ene dag is het echt bloedwarm.
En de volgende dag is het weer ijskoud.
Oke nee dat valt ook wel weer mee..
Maar je kan niet zeg maar in je korte broekje buiten lopen..

De taal..
Ik begin het steeds meer te verstaan..
Sommige woorden begrijp je gewoon.
En als mensen over je praten in het roemeens..
Weet je ook gelijk dat het over jou gaat.
Omdat er of orlanda ( nederland ) in voor komt of englisha ( engels.



Dag 23

Het is weer weekend..
En dat betekend feesten..!!
Haha nee hoor..
De heledag heb ik een beetje niks gedaan.
Paar boodschapjes gehaald, gegeten en dat was het wel zo'n een beetje..
's avonds klaar gemaakt voor uitgaan.
We hadden eerst de taxi gepakt maar club mamboo.
Was best wel ver met de taxi..
Kwamen we daar aan was de entree ook nog eens 30 lei..
En waren der allemaal van die rijke gabbers..
Naa niks voor ons dus..
Hebben we weer de taxi terug gepakt..
En zijn we gewoon weer naar club twice gegaan..
Op het eind.. Zijn we ook nog een Nederlandse man tegen gekomen..
Hij woonde eerste in nederland en nu sinds een paar maanden in roemenie..
wel grappig eigenlijk denk je zo over iedereen te kunnen roddelen.
verstaat er 1 gewoon nederlands..


Dag 24

Niet veel meer gedaan..
Het is natuurlijk zondag...
Met Wen even boodschappen gedaan.
Want het was weer kookdag voor ons..
Op zondag is het hier snackdag.
Dus wij hebben maar met aardappelen zelf patatjes gemaakt.
Duurde wel erg lang maar het was wel goed gelukt.
Om 20 uur nederlandse tijd hier om 21 uur hebben we nog
even 2 minuten stilte gehouden.. vanwege dodenherdenking.


Dag 25

Begin van de week weer..
Op stage gevoetbalt met 2 jongentjes..
Onze kast opgeruimt zodat we wisten wat er ongeveer in zat..
Later nog even naar de carre four gewesst.
Daar nam ik net een slokje van me drinken..
Kwam er een jongen naar me toe.. En die vroeg of hij me drinken mocht hebben..
Daar ging me drinken.. Niet dat het erg is.. Ik heb thuis genoeg.. Die kinderen niet..
's avonds bij kirsten en mieke op de kamer een filmpje gekeken..
En om 00.00 uur voor kirsten een verjaardagslied gezongen..


Dag 26

De jongens op onze stage zijn gek op voetbal..
Dus we voetballen bijna elke dag..
De meiden willen niks doen..
We hadden ze wel heel even mee naar buiten gekregen ..
Maar dat was het dan ook wel ..
voor de rest wouden ze helemaal niks buiten doen..
Naja beter even buiten dan de heletijd binnen zitten toch..?
We hebben nog even schetstekeningen gemaakt voor op de slaapkamerramen die we willen
gaan tekenen.
Eindelijk dokter esparu ontmoet..
Ze wilt graag met ons nog een kopje koffie drinken zei ze..
's avonds nog even kirstens verjaardag geviert.
En kirsten wou graag naar een stripclub naa prima het is haar verjaardag,
Het was eigenlijk niks aan..
Want er waren niet eens strippers alleen maar danseressen..
Om 00.00 gezongen voor Nanda die was nu jarig..

Dag 27

Voelde me niet zo lekker deze dag..
Met de kinderen gevoetbalt..
Bal stuk..
Onze kast op stage gemaakt want de deur sloot niet meer goed..
Nieuwe adidas bal gekocht..
's middags nog een keer met zijn alle gezongen voor nanda en een taartje gegeten.
later zijn we op zoek gegaan naar het zigeunersdorp.. Alleen die hebben we niet
kunnen vinden..
's avondjes nog even naar een terrasje parasolletjes.. Zo heet het niet hoor..
Maar het is een buiten terrasje met allemaal grote parasollen..
Om 00.00 uur gezongen voor tatiana.. Die was vandaag jarig..
Zij was eindelijk de laatste.. Want 3 verjaardagen achter elkaar was wel weer
genoeg geweest.


Dag 28

Vandaag niet naar stage geweest.
Was echt echt ziekk ..
Dus heb thuis een beetje op bed gelegen..
En genoeg pillen in genomen..
Zodat ik 's avonds wel weer mee kon om tatiana der verjaardag te vieren.
Wen en ik hebben samen ook nog een perzikkentaart voor tatiana gemaakt.
Was erg goed gelukt vondt ik zelf..
's avonds naar de karaokebar geweest..
haha daar met zijn alle heel gek gezongen..


Dag 29

Ik had wendy aangestoken..
En vandaag was wendy dus ziek..
En ging ik alleen naar stage..
De reis alles was heel goed gegaan..
geen problemen gehad niks..
Als je alleen bent kijken de mensen je al minder erg aan..
Op stage heb ik met een paar kinderen gevoetbalt, gebasketbalt alleen het net is stuk..
En nog even binnen mooie tekeneningen gemaakt.
De terug weg regende het egt heel hard..
Dus ik kwam zeik nat thuis..
Ik was moe,, nat had honger en was chagerijnig..


Dag 30

Weer weekend.
Eerst lekker uitgeslapen..
Daarna zijn we op weg naar het paleis gegaan..
Alleen de rondleidingen bleken vol te zijn..
En wij konden der niet meer bij..
Dus we moesten maar voor de volgende dag reseveren..
Dus zijn we maar lopend naar unirii geweest.. Daar even langs de mac geweest..
Cadeau met zijn alle voor nanda gehaald.( onze begeleidster gehaald want die gaat bijna weg )
's avonds had beau allemaal vlechtjes in mijn haar gemaakt.. En ik bij Wendy.
Onder het eten hebben we nog een voedsel gevecht gehouden..
En later zijn we naar club maxx geweest..


Dag 31

Uitgeslapen..
Eerst lekker gegeten..
en toen zijn we weer richting het paleis gegaan.
Nu hadden we wel gereseveerd.
Om 15 uur begon de rondleiding.. Je moest 15 lei p.p betalen..
Alleen als je een studentenkaart mee had mocht je gratis.. Ik met zijn slimme hoofd
heb mijn kaartje thuis gelaten.. Want dacht wat heb ik er hier nou weer aan..
Niet slim dus..
Mare we hebben dus een rondleiding in het paleis gehad.,
We mochten alleen de eerste en tweede verdieping zien..
Ik had er veel meer van verwacht..
Nu was het ook wel mooi om te zien.. Maar het was er zo leeg binnen..
We veel goud en marmer overal en grote deuren en trappen..


Dag 32

Op weg naar stage het was eindelijk weer wat lekkerder weer..
Dus wij dachten wij gaan lekker eerst naar buiten en daarna zien we wel wat we gaan doen..
Bleek dus dat onze kast van de achterkant open gebroken te zijn. En onze gloednieuwe dure
bal eruit gestolen te zijn.. Erg balen dus..
Naja die dag hebben we dus niet veel meer gedaan.. Dan onze kast weer van de achterkant te maken..
alle spijkers weer erin slaan.. En een of andere rare gereedschapschap en een schaar hebben
we de kast weer in elkaar gekregen.. Nu hopen dat het verlopig nog zo blijft..
Als ik terug komt ben ik straks echt een klussjesman geworden..
Om 16.oo uur hadden we met zijn alle thuis afgesproken om naar het zigeunersdorp te gaan..
Bij de rainbow supermarkt. Hadden wen en ik samen 6 pakken rijst gekocht om weg te geven..
Alle andere hadden weer andere dingen.. Zoals brood water.. Koekjes..Drinken.. enz..
De zigeuners waar we eerst opzoeken waren. Waren spoorloos.. Dus hadden we aan
een man die toevallig duits praatte gevraagt, Of hij wist waar ze waren..
En bracht ons naar een andere familie.. Daar hebben we alles weg gegeven.. En veel foto's gemaakt
De mensen waren er echt heel blij mee.. En konden ons maar niet genoeg bedanken..
Toen we weer op weg naar een terrasje wouden gaan. KWamen we opeens de andere zigeuners familie
tegen.. Die herkende toevallig nanda.. Hun echt vet blij.. Wij nog even snel wat spulletjes voor
hun gehaald.. Omdat we alles al weg hadden gegeven.. We hadden een hele rondleiding gekregen
door het huis.. Ze hadden eindelijk een huis. Omdat 1 van de vrouwen werkten.. Hun er echt vet
trots op het was dan niet groot..En je kon er eingelijk ook niet in staan..En het was ook echt
donken.. Maar hun blij omdat ze eingelijk een dag boven hun hoofd hadden..
En dan zeuren wij nog over dat alles niet goed is in Nederland je zou deze mensen is moeten
zien..!!


Dag 33

Om 06.15 opgestaan.
IJskoude douche..
Vandaag gingen we naar Gara de nord..Een plaatsje waar treinen rijden..
Om Nandag uit te zwaaien..
De treinen gaan maar 3 keer op een dag dus we moesten echt ruim om tijd aanwezig zijn..
Zij ging vandaag weg. Naar een andere plaatsje om daar nog 6 weken
te werken..
Naa nu begint het echte werk.. Want we hebben geen begeleider meer dus ons helpt.
Nu moeten we alles zelf uitzoeken en uitvinden..
Samen met Wen een taxi gepakt naar de ikea.. daar even kussens gehaald..
Want onze kussens slapen echt heel verot..
En nog even verf en spullen gehaald om te verven..
Voor alles hebben we maar 35 euro ongeveer betaalt..
In Nederland betaal je alleen maar voor de pot verf al 35 euro..
Op de terug weg hebben we echt meer dan een uur in de taxi gezeten..
Omdat het over gewoon zo druk was..
Ging vandaag vroeg slapen omdat ik zo moe was..


Dag 34

Beau,Elyse en Merel gingen vandaag met ons mee
naar stage..
We hebben vandaag een voetbalveld geverft..Overal lijnen gezet.
Net een echte voetbalveld.. Omdat ze daar toch veel gebruik van maken dachten
wij daar gaan we iets aan veranderen.. Daarom hebben we dat nu geverft.
Na stage hebben we de metro gepakt. Om te zoeken waar het buitenzwembad was..
Helaas was die dicht..Maar we hebben nog wel even lekker in een speeltuintje gespeelt.
Daar vlak bij..
's avonds hebben robbin en ik samen gekookt..
Spagetti bolognesche..





Zooo dus was het ongeveer weer een beetje...
Hoop dat je weer een beetje weet wat ik hier uitspook..
En dat ik niet alleen maar vakantie aan het houden bent..
En dat er ook gewoon gewerkt moet worden..

Hihi


Naa dikke kus.. Naaz

  • 19 Mei 2008 - 11:08

    Nanda:

    Heej naaz... wat een leuke berichtjes en foto's!! alles nog steeds goed? bij de mannen ook? nou ik hoor allles vrijdag wel. Dikke kus

  • 20 Mei 2008 - 19:20

    Halima:

    Heey naaz,

    Ja ja, dat je niet helemaal vakantie kan houden weet ik ook wel, je moet wel wel blijven werken.
    Stage lopen is een onderdeel hier van.
    Zo weer wat belevenis gehad met het stelen van jullie dure bal,
    Dat was cker balen!!!
    Ik ben trots op je dat je uiteindelijk het tog goed doet op je stage, en eigenlijk wel de eerste bent die stage in het buitenland loopt. Ik weet nog dat ik dat niet mocht.. vet ouderwets mij moeder!!
    Nog een paar weekjes dat kan ik je weer zien..
    Houden zo in Roemenie, en zie er naar uit voor je volgende verhalen!!
    ps je maakt leuke foto's!!
    Dikke kus van je nichhie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Naazmin

Ik ga voor 9 weken stage lopen in Roemenie.. In een psygiatrische kinderziekenhuis.. 11 april 2008 ga ik weg.. en heb er egt veel zin in ..!!

Actief sinds 31 Maart 2008
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 10470

Voorgaande reizen:

11 April 2008 - 11 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: